Minder dan een week voor vertrek - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Jordan van Langevelde - WaarBenJij.nu Minder dan een week voor vertrek - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Jordan van Langevelde - WaarBenJij.nu

Minder dan een week voor vertrek

Door: Jordan van Langevelde

Blijf op de hoogte en volg Jordan

26 September 2019 | Nederland, Kruiningen

Na een lange voorbereidingsperiode komt het moment van vertrek nu écht dichtbij! 3 weken terug een etentje met Corine en Lieke waarbij voor het eerst 'dag' werd gezegd, 2 weken geleden bij enkele regionale overleggen werd er ook afscheid genomen. Maar toen was het nog ruim 2/3 weken en dat duurt nog zo lang, maar nu...

Mede door de drukte van de Nationale Sportweek en veel lopende zaken bij voetbalvereniging Kruiningen vliegen de dagen voorbij. Klein beetje jammer dat ik me niet 100% heb kunnen voorbereiden, maar dat probeer ik de laatste dagen recht te trekken. En dat gaat me ook lukken met hulp van de mensen om me heen...
Gisterenmiddag is er besloten om de activiteit van donderdagmiddag in het kader van de Nationale Sportweek te annuleren i.v.m. het slechte weer. Ontzettend balen natuurlijk, maar voor mij persoonlijk geeft het rust.
Gisterenavond na de sportweekloop kwam er ineens het besef, nog 6 dagen. In een donker Inkelbos, samen met Wim Wouters het parcours opruimen, bezweet, klein beetje verregend, maar wel voldaan. Op het moment dat ik de auto in stap klinkt er emotionele muziek. Ik rijd weg van het parkeerterrein en zie een prachtig zwembad. Daarna sla ik linksaf de Blauwhoefseweg in en zie 'mijn dorp'. Het huis van Arno en Joyce (leuk hoor die 2, maar die kleine 3 apen ga ik veel meer missen :p) en tegelijkertijd de lichtmasten van VVK. Oeps, slik... Op dat moment besef je ook wat je hebt, de luxe van een auto, mooie huizen, prima wegen, mijn cluppie en m'n familie.

Eergisteren moest ik een rondje maken door het gemeentehuis, zoveel mensen spraken me aan. Ik wist niet eens dat zoveel collega's van mijn reis af weten. Bijzonder was ook de reactie van Sasa. Wat een schat, mede door de gesprekken met haar ga ik dit nieuwe avontuur aan, dankjewel!
Het meeleven van de collega's, de vele tips en persoonlijke ervaringen stop ik allemaal in m'n bagage. Ik vind het écht bijzonder dat iedereen zo meeleeft en dat ze me de reis gunnen! Bedankt allemaal!

Naast m'n werk is de voetbalvereniging Kruiningen een grote passie. De afgelopen maanden zijn er veel stappen gemaakt die op dit moment haar vruchten afwerpt. De nieuwe (jeugd)leden stromen binnen, zoveel dat we in korte termijn zelfs 2 nieuwe teams hebben ingeschreven! Ik vind het ontzettend jammer om deel van dit proces te missen, maar ja het leven bestaat uit keuzes maken.
Vanavond geef ik de laatste training bij de senioren van Kruiningen. De trainingsopkomst bij Kruiningen 2 en 3 is hoog, het plezier en het enthousiasme spat er vanaf. Hopelijk kan ik dit (samen met coach Ali) bij Cantonments Football Club (CFC) ook bewerkstelligen. Dat is in ieder geval wel het doel.

Langzaam werken we toe naar het weekend. Veel spullen klaar zetten, tassen pakken, huisje nog wat extra schoonmaken, mijn laatste voetbalzaterdag van 2019, nog een bezoekje brengen aan de GGD en hopelijk nog een keer naar de sportschool...

Dinsdag vlieg ik vanaf Brussel naar Accra. Een klein beetje buikpijn, wat angst voor het onbekend, maar heb ik er ontzettend veel zin in. Mensen helpen die het wat minder hebben dan ons, maar ook mezelf ontwikkelen. Hoe ga ik om met de taal, de mensen, de cultuur?

Na deze lange voorbereidingstijd is het ook gewoon tijd om te gaan...



  • 26 September 2019 - 11:48

    Jacqueline:

    Hé Jordan,

    Het is inderdaad ook tijd dat je gaat... het onbekende tegemoet, nieuwe avonturen aangaan en met prachtige herinneringen terug komen. Jouw collega's zijn ook aan wat rust toe ;)
    Hou ons op de hoogte maar vooral... geniet! En kom veilig terug.

    IN de tussentijd bewaken wij het fort en zal ik als mede vroege vogel op kantoor de boel wakker maken :)

    Groetjes,
    Jacqueline

  • 26 September 2019 - 12:58

    Ingrid Brilleman:

    Hier ga je zoveel wijzer en een nog mooier mens van worden! Oma wenst je super veel plezier en heel veel mooie ervaringen. En natuurlijk is het spannend, maar ik weet het zeker dit gaat helemaal goed komen.
    Lieve groet,
    Ingrid

  • 26 September 2019 - 13:44

    Heleen En Bram De Waard:

    Lieve Jordan, wij zijn trots op je, zoveel moed verzamelen en toch gewoon gaan.
    Ik heb het zelf ook ondervonden. De eerste keer dat wij op reis gingen met onze stichting zag ik er als een berg tegenop, misschien had ik wel te vroeg "ja" gezegd.? Maar wie A zegt moet ook B zeggen.!!
    We gaan je volgen op deze reis. Probeer er van te genieten, dit kan niemand je meer afpakken.
    Veel liefs en vooral veel plezier. Bram en Heleen

  • 30 September 2019 - 22:46

    Esther:

    Hoi Jordan, ook hier een laatste groet voor je vertrek naar Ghana. ik hoop van harte dat je jouw kennis kan overbrengen aan de kids, wat voor jou niet moeilijk zal zijn, want dat is jouw 2e natuur. Geniet vooral van alles wat je meemaakt en vergeet ons maar tot het eind van het jaar. Ik hoop dat je bij een lief gastgezin komt die jou ook eea van het land kunnen leren. We gaan je blog volgen en wens je voor morgen een goede reis en we hopen hier gauw van je te horen. Bon voyage

  • 30 September 2019 - 23:11

    Anita:

    Lieve Jor,
    Morgen is het dan eindelijk zover! Zó spannend maar tegelijkertijd ook zó leuk!
    Ben echt trots op je dat je dit avontuur gewoon aan gaat! Maar dat wist je al ;)
    Ik wens je ook via deze weg een hele goede en veilige reis. Heel veel succes in Ghana en vergeet niet: genieten hè!! Denk aan je

  • 01 Oktober 2019 - 17:18

    Miriam Van Langevelde:

    Nou Jor we hebben je veilig bij de airport afgezet en na wat uurtjes vertraging is je avontuur eindelijk echt begonnen!! Adventure - enjoy - take care

  • 01 Oktober 2019 - 17:20

    Miriam Van Langevelde:

    Hij plaatste mijn emojies niet daar om nog XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordan

Actief sinds 25 Aug. 2019
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 5954

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 23 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: