Maand voor vertrek - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Jordan van Langevelde - WaarBenJij.nu Maand voor vertrek - Reisverslag uit Kruiningen, Nederland van Jordan van Langevelde - WaarBenJij.nu

Maand voor vertrek

Door: Jordan van Langevelde

Blijf op de hoogte en volg Jordan

01 September 2019 | Nederland, Kruiningen

Over precies een maand stap ik in Brussel op het vliegtuig naar Accra (Ghana). Eigenlijk gieren de zenuwen nu al door mijn lijf. Stiekem twijfel ik zelfs een beetje. Iedereen die mij een beetje kent weet dat ik honkvast ben, geen gekke dingen doe en zelfs jaren niet op vakantie ging. Dan is dit wel écht een grote stap buiten mijn comfortzone.

Maar waarom ga ik dan?
Na ruim 12 jaar gemeente Reimerswaal miste ik de absolute uitdaging. 12 jaar de Nationale Sportweek, 12 jaar de sportdag, 12 jaar in gesprek met verenigingen, het ging teveel op de automatische piloot. Niets ten nadele van de gemeente Reimerswaal, want er liggen kansen voldoende. Na verschillende gesprekken op het gemeentehuis over wat je belangrijk vindt, waar je energie uithaalt etc. ging het steeds vaker over 'iets goeds doen voor een ander'. 3 dingen uit het verleden hebben daar een belangrijke invloed op gehad. Circa 10 jaar geleden mocht ik eten op kerstavond eten opscheppen in een dakloze-opvang in Antwerpen. Enkele jaren terug moesten we vanuit de gemeente vluchtingen opvangen in de Reimerswaalhal in Kruiningen. De gesprekken met deze mensen, de dankbaarheid voor onze inzet, terwijl ze zelf in een super moeilijke situatie zaten maakte deze dagen voor mij tot de meest bijzondere dagen in mijn leven. Iets recenter, 1e kerst 2018 heb ik samen met 2 andere toppers een kerstdiner mogen organiseren voor mensen die in een andere situatie alleen waren geweest met kerst. Al deze momenten gaven zoveel voldoening dat ik op zoek moest naar iets waar ik net zoveel voldoening uit zou kunnen halen.

Nu het moment dichterbij komt zijn daar ook de twijfels. Niet dat ik echt twijfel, want ik ga, maar het is de angst voor het onbekende. Kan mezelf verstaanbaar maken met mijn Louis van Gaal-engels? Waar beland ik precies? Kan ik daar slapen? Wat krijg ik te eten? Ga ik mijn familie of VV Kruiningen niet veel te veel missen? Ach ja, nog een maand om mezelf voor te bereiden. Ondanks de twijfels, de angst voor het onbekende, is er ook de zin. Zin een avontuur, maar vooral hoop om mensen te helpen...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jordan

Actief sinds 25 Aug. 2019
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 5953

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2019 - 23 December 2019

Mijn eerste reis

Landen bezocht: